Liečivé rastliny/Léčivé rostliny - časopis vydavateľstva Herba

Časopis o zdraví, fytoterapii, výžive, prírodnej kozmetike | Viac ako 50 rokov zaujímavého čítania
Články písané odborníkmi | ...vyliečime, spríjemníme, navoniame, potešíme, poradíme...

Všetky čísla

Pitný režim

Pitný režim je jedno z najdôležitejších opatrení pri úprave spôsobu života. Veľmi dôležitý je prijímať dostatok vody (nie nealkoholických nápojov), aby obličky mali možnosť uvoľnené toxické látky vylučovať bez rizika poškodenia.

Polievky, mlieko, káva, zeleninové a ovocné šťavy sa nepočítajú do množstva prijatých tekutín.

Čo piť?

  • dojčeneckú alebo filtrovanú vodu
  • stolové a pramenité vody
  • bylinkové čaje a zelený čaj (pripravené z filtrovanej alebo dojčeneckej vody)
  • minerálne vody s nízkou mineralizáciou

Koľko piť?

  • najmenej 0,5 litra (maximálne 0,7 litra) na každých (aj začatých) 15 kg hmotnosti

70 kg človek: 70 :15 = 4,7 x 0,5 = 2,3 litra
zjednodušene: 70 : 30 = 2,3 litra

  • v prípade väčších strát vody potením, na každý 1 kg úbytku telesnej hmotnosti pri fyzickej aktivite, doplniť tekutiny v objeme 4 šálok (spolu 1 liter)
  • sledujte si farbu moču

čím tmavší, tým horšie (ste dehydratovaní – zvýšte príjem tekutín!)
z cviklovej šťavy, jahôd, čučoriedok, vitamínov B môže byť ružový alebo žltý, ale mal by byť číry

Kedy piť?

  • ráno nalačno 0,5 – 1 liter (podľa hmotnosti)
  • pomedzi jedlá
  • najmenej počas jedla

odvyknite si zapíjať jedlo tekutinou
každé sústo dobre požujte
ak ste po jedle smädní, vypite max. 2 dcl vody a nabudúce sa napite pred jedením

  • pred spaním (malé množstvo, aby ste zbytočne nerušili spánok budením sa na toaletu, ale nechoďte spať smädní – v noci veľa vody vypotíte a vydýchate)